استخدام-مدیر-مالی

استخدام مدیر مالی

برای کاهش مالیات پرداختی سازمان یا مجموعه شما ، می توانید از استخدام مدیر مالی حرفه ای بهره ببرید . در حین استخدام نباید خیلی سخت گیر باشید ، کافی است نکاتی همچون ؛ توجه به ویژگی های رفتاری و داشت برخی مهارت ها را در فرد مدنظر بررسی کنید . در حالت کلی با داشتن یک مدیر مالی خوب ، می توانید مجموع دارایی های شرکت خود را افزایش دهید .

استخدام مدیر مالی

یک مدیر مالی حرفه ای ، پایه اصلی داشتن یک تجارت سالم و موفق است . شما می‌توانید صاحب محصولات خیره‌ کننده ، بازاریاب‌ های مطرح در سطح جهانی و یک تیم فروش رده بالا داشته باشید ، اما اگر پول و مالیات زیادی از شما کسر شود ، نمی توانید نتیجه ی دلخواه را بگیرید . اینجاست که داشتن مدیر مالی در نتایج تفاوت ایجاد می کند . این فرد به شما کمک می کند تا هزینه های گذشته و آینده را با هم تطبیق دهید . از کار های حسابداری گرفته تا پیش بینی مسائل مالی ، مدیران مالی آن ها را انجام می دهند . به طور خلاصه ، مدیر مالی اطمینان می دهد که شرکت شما در کوتاه مدت تصمیمات مالی هوشمندانه ای اتخاذ کرده تا در بلند مدت به جریان نقدی مثبتی دست یابید . استخدام مدیر مالی پاره وقت و یا تمام وقت ، مراحلی دارد که در زیر توضیح داده ایم .

نحوه ی استخدام

در حالت کلی استخدام نباید پیچیده باشد ، در اینجا چهار مرحله مطمئن برای استخدام مدیر مالی با عملکرد بالا آورده شده است :

  1. مهارت ها و ویژگی هایی را که شخص مدیر مالی به آن نیاز دارد را برای خود تعریف کنید . همانطور که می دانید ، مدیریت مالی به مجموعه مهارت های بسیار تخصصی نیاز دارد . هنگام جستجوی نامزد های ایده‌آل برای این جایگاه ، مهم است که هم مهارت‌ های سخت و هم مهارت‌ های معمولی را که باعث موفقیت در حین کار می‌شوند ، را در رابطه با شخص در نظر بگیرید . این مهارت ها عبارتند از ؛ تحلیل مالی حرفه ای ، توانایی خواندن و نوشتن گزارش های مالی ، داشتن دانش قوی از اصول حسابداری ، داشتن تسلط بر Microsoft Excel و تجزیه و تحلیل داده ها ، داشتن تجربه قبلی در برنامه ریزی مالی یا مدیریت ریسک . همچنین می توانید به دنبال نامزدهایی باشید که دارای گواهینامه های مالی خاص هستند .
  2. روی ویژگی های رفتاری تمرکز کنید . همانطور که مدرک لیسانس در رشته مالی و یا رشته معادل آن می تواند مهم باشد ، ویژگی ها و مشخصه های رفتاری فرد مورد نظر نیز باید مهم باشد . این یعنی بهتر است ، تمرکز را روی قلب و ذهن فرد مورد نظر قرار دهید .
استخدام-مدیر-مالی

از طریق مشورت با مشاور مالی شخصی ، می توانید متناسب با نیاز های خود ، از استباهات پرهزینه در امان مانده و راه حل …

سایر مهارت های مورد نیاز

اصل مهم موفقیت در هر رشته‌ای ، یادگیری بیشتر مهارت‌ های مرتبط و تسلط بر آن‌هاست . جایگاه شغلی مدیر مالی نیز از این اصل مستثنا نیست . برای موفقیت به‌عنوان یک مدیر مالی به مهارت‌ های متفاوتی نیاز دارید . از مهمترین این مهارت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مهارت‌های ارتباطی : یکی از مهم‌ ترین مهارت‌ های مدیر مالی ، توانایی برقراری ارتباط به‌ صورت گفتار و نوشتار است . افراد شاغل در این حوزه باید بتوانند مفاهیم و مسائل پیچیده اقتصادی را به زبان ساده توضیح دهند . مدیران مالی باید بتوانند به‌صورت کتبی برای مدیران گزارش نوشته و از طریق ایمیل با آن‌ها ارتباط برقرار کنند . بدین ترتیب از مشاوره مالیاتی حرفه ای برخوردار خواهید بود .
  • مهارت‌ های تحلیلی : عبارت «مهارت‌های تحلیلی» به توانایی جمع‌ آوری و تحلیل داده‌ها ، قدرت حل مسئله و توانایی انتخاب یک مسیر اشاره دارد . یک مدیر مالی موفق باید از این مهارت‌ها به صورت کارآمد استفاده کرده و با جمع‌ آوری و تحلیل داده‌های مختلف به مدیران اجرایی در انتخاب مسیر پیشرفت سازمان ، کمک کند .
  • مهارت‌ های ریاضی و محاسباتی : مهارت‌ های پایه در ریاضیات و قدرت شرح مسائل و ایده‌ های مختلف با استفاده از داده‌های عددی ، برای کسی که می‌خواهد به‌عنوان یک مدیر مالی کار کند از اهمیت بالایی برخوردار است .
  • مهارت‌های سازمان‌دهی : این مهارت به شما کمک می‌کند تا از زمان ، انرژی ، توانایی‌ های ذهنی و حتی محیط فیزیکی در دسترس‌تان ، به‌بهترین شکل ممکن استفاده کنید .
  • توجه به جزئیات : برای کاهش خطاها ، مدیران مالی باید با دقت و توجه بالا گزارش‌ها را تحلیل کرده و درآمدها را محاسبه کنند . بنابراین استخدام مدیر مالی دقت را در مجموعه شما افزایش خواهد داد .
استخدام-مدیر-مالی

فرم اظهارنامه مالیاتی هر ساله توسط اداره امور مالیاتی کشور مشخص شده و اشخاص جهت ثبت نام اظهارنامه مالیاتی …

چرا استخدام مدیر مالی

مزایای داشتن مدیر مالی بسیار برای شخص سودآور است و با دانستن آن ها از بابت اینکه چرا باید مدیر مالی استخدام کنید ، قانع خواهید شد . در واقع مسئولیت های کلیدی این افراد ، باعث افزایش دارایی های شما می شوند ، بنابراین استخدام مدیر مالی یک ضرورت تقریبی محسوب می شود . در اینجا مجموعه ای از مسئولیت های معمولی که یک تحلیلگر کسب و کار دارد را آورده ایم :

  1. بودجه بندی و پیش بینی
  2. مسئولیت بهبود فرآیند حسابداری در مجموعه
  3. رهبری تیم مسئول فرآیندهای حقوق و دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده
  4. تهیه و ارسال اقلام تعهدی ماهانه ، پیش پرداخت ها و ثبت های حسابداری مشابه
  5. هدایت تجزیه و تحلیل اعداد به صورت ماهانه و فصلی و ارائه یافته ها به هیئت مدیره

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *